Over Frank Bergkamp
Full stack marketeer

Het is maandagochtend vroeg. Je parkeert je auto achter de zaak en je wilt de voordeur openen. Het blijkt dat je niet de eerste bent, de deur is al open. Terwijl je in de pantry je eerste verse koffie tapt, zie je een ontspannen discussie van het salesteam in de vergaderruimte. De stip aan de horizon is zichtbaar. Voor iedereen.
Ideale praktijk
Je loopt naar je kamer, start de computer op, checkt je mail en je bent klaar. Je gaat verder met je opdracht, namelijk voorwaarden scheppen om een succesvolle onderneming te zijn. Dit is de DGA in de ideale praktijk.
Goede start
Soms is de werkelijk net even anders. Voor mij is de werkelijkheid een tijd ook even anders geweest. Na mijn eerst baan als Account Executive bij een reclamebureau, ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Met mijn compagnon genoot ik van het pionieren en het groeien. Het ging zo goed dat we zelfs een prachtig nieuw pand konden bouwen. We zaten stevig achter het stuur en hadden veel plezier van onze reis samen.
Uit de bocht vliegen
Na de samenwerking met een nieuwe compagnon raakte ik de macht over het stuur in het bedrijf volledig kwijt. En nu klinkt het alsof me dat opeens overkwam. Maar dat ging langzamerhand en dat liet ik natuurlijk zelf gebeuren. Tot het genoeg was. Ik kon er niet meer functioneren, heb het losgelaten en ben er uitgestapt.
Leiderschap
Uit dit bedrijf stappen was een hele dure en tegelijk een hele waardevolle les.
Laat ik de werkelijkheid voortduren of kies ik als leider voor de drivers seat?
En hoe is dat voor jou?
Sta je meestal aan de kant van de oorzaak of aan de kant van het gevolg?
Lig je op koers voor je magische stip?
Zie je alleen de weg met de dagelijkse klussen?
Of kun je verder kijken naar een lonkend perspectief, ergens tegen horizon?
Druk je steeds harder op dezelfde knoppen met de hoop op betere resultaten.
Dan weet je ook dat die knop het gaat begeven.
Met deze vragen én de antwoorden help ik je als leider met je organisatie graag verder. En als het nodig is, vraag ik andere deskundigen uit mijn netwerk om aan te haken.
Het geeft me een vrij gevoel om op die manier samen te werken aan de mooiste projecten. En dan richt ik me graag op de verkoopkant en dus de verkoopwaarde van jouw bedrijf. Zullen we eens praten? En kijken of het klikt?
Logica brengt je van A naar B
Fantasie brengt je overal
A. Einstein
Hier kun je me voor wakker maken
Ik geef het niet graag toe, maar ik ben geen ochtendmens in tegenstelling tot praktisch al mijn samenwerkingspartners en klanten. Maar na mijn yoga-oefeningen en een koude douche ben ik er helemaal klaar voor: wakker! Waarvoor? Voor die stip aan de horizon. En alles wat draait om om doelstellingen met een deadline in marketing en sales. Zeker als het om activatie gaat. Daar ga ik voor 'aan'. Samen muziek maken en fietskamperen doe ik ook graag.
Mijn drijfveren
Oranje is mijn primaire kleur. Ambitieus met het oog op het resultaat. Uitdaging en enige competitie van mijn samenwerkingspartners is een must. Geel is mijn tweede kleur. Inzicht in zaken hebben is belangrijk, maar alles tot in detail doorgronden vind ik niet nodig. Ik werk wel graag met analisten samen. Ik denk juist inside the box met een twist: want de beste ideeën liggen juist binnen handbereik. De genoemde kleuren zijn gebaseerd op de Intodrives drijfverenscan van De Teamontwikkelaars.



Mijn achtergrond
De creatieve industrie. Van stagair in de reclame, traffic assistant, account executive, manager tot bureaubaas in vooral business-to-business marketing communicatie. Op mijn Linkedinprofiel vind je de details.
Wat klanten zeggen
Wat
klanten
zeggen





Creatieve afspraak?
Bellen of Whats App
Beschikbaar tussen 09:00 en 21:00
0031 (0)6 212 62 253
